Привабливість кондиционерного ринку падає
Фото надане компанією Ліконд
На фото: директор компанії «Ліконд» Володимир Степура. Непроста ситуація на кондиціонерному ринку України - непрості завдання перед компаніями-дистриб'юторами.

Привабливість кондиционерного ринку падає

За попередній рік обсяг продажів кліматичної техніки на ринку України знизився на 20%. Такий же непростий рік очікується і в 2013 році - за прогнозами, обсяг продажів продовжить знижуватися через економічну кризу в Європі і світі. Про це повідомив директор компанії «Ліконд» Володимир Степура на прес-конференції «Український кондиціонерний ринок: прогнози і перспективи розвитку на 2013 рік. Споживчі тренди: яку на них дадуть відповідь виробники і постачальники?». Захід був організований компанією «ЛІКОНД», дистриб'ютором корпорації Daikin (Японія) і компанії HOVAL (Ліхтенштейн) в Україні, який пройшов 17 квітня 2013 в ІА «УНІАН» (Київ).

Зниження продажів потягне за собою посилення конкуренції серед гравців на ринку і, як наслідок, зниження вартості обладнання.

У 2013 році експерти оцінюють обсяг Українського ринку близько 350 тис. одиниць техніки. Очікується, що ціни на обладнання побутової гами низького цінового сегменту осядуть на 5-10% порівняно з минулим роком. У середньому ціновому сегменті продовжиться боротьба між провідними світовими брендами з «бюджетними» інверторними моделями і не-инверторами з високими коефіцієнтами EER/COP.

Які ж особливості ринку кліматичної техніки в Україні на 2013 рік?

Пан Степура зазначив, що на тлі стиснення ринку і подальшого зниження рентабельності, зросте роль сегмента ринку по заміні застарілих кондиціонерів. Перерозподіл і хаотичний пошук шляхів збереження ринкових часток може потягнути за собою недобросовісну конкуренцію і демпінг. Тому покупцям варто бути уважними при купівлі кондиціонерів та віддавати переваги спеціалізованим компанії, які зможуть забезпечити грамотний підбір обладнання, якісним монтаж і гарантійне обслуговування.

Також ринок може наповнитися кондиціонерами, які не призначені для європейських ринків, у зв'язку з жорсткістю вимог до енергоефективності. Це можу бути як інверторні, так і неінверторними моделі, характеристики яких задовольняють вимоги нашого ринку. Але тут також закладена проблема для покупців: зростає ймовірність придбання застарілого обладнання, яке, ймовірно, буде збуватися за дуже низькою ціною.

Ще однією негативною тенденцією є здешевлення інсталяційних робіт за рахунок матеріалів низької якості, що призводить до поломок, необхідності залучення сервісних служб і, як наслідок, подорожчання експлуатації придбаної техніки. Однак, слід зазначити, що все частіше покупців цікавить не тільки ціна, але і якісна робота, зменшення витрат на експлуатацію та відсутність витрат на обслуговування. У цій ситуації більш привабливими стають енергоефективні моделі преміум-сегмента.

Всі вище перераховані тенденції та особливості диктують покупцям необхідність бути більш обізнаними і свідомими при виборі устаткування і компанії-дистриб'ютора. Чи вийде це у нас, покаже наступний рік.
Ідентифікатор: 5876
Теплоізоляція