Вітчизняний кондиціонерний ринок просів до 25% в 2012 році
Олена Сердюк для TRUBA.ua

Вітчизняний кондиціонерний ринок просів до 25% в 2012 році

Кондиціонерний ринок України в цьому році впав до 25% в порівнянні з 2011 роком. Такі цифри були наведені Володимиром Степурой, директором компанії `Ліконд`, яка є офіційним торговим партнером брендів Daikin і Hoval в Україні, на прес-конференції `Український кондиціонерний ринок 2012 року: підсумки, тенденції, перспективи`.

Ще на весняній конференції в цьому році керівником компанії `Ліконд` були озвучені прогнози на 2012 рік:
- за оптимістичним прогнозом кондиціонерний ринок України залишиться на тому ж рівні
- по реалистичному - впаде на 10%
- за песимістичним - впаде на 15%.
На жаль, в цьому році вітчизняний ринок кондиціонерів обійшов навіть песимістичні прогнози, при світових показниках зростання кондиціонерного ринку на 7% в рік:
- ринок побутових спліт-систем (RAC) просів на 20-25% в порівнянні з 2011 роком
- напівпромислові спліт-системи (PAC) - на 15%
- мультизональні системи (VRF) - на 15%.

Обсяг продажів в 2012 році склав:
- RAC - 380 000 шт.
- PAC - 5 700 шт. (по зовнішнім блокам)
- VRF - 1 000 - 1 200 шт. (по зовнішнім блокам).

На падіння ринку вплинули і зниження реального рівня доходів населення, і зниження активності в будівельній галузі, а також низький рівень прямих іноземних інвестицій: їх рівень відповідає рівню надходжень трудових українських мігрантів.
Скорочення обсягів позикових коштів для основної маси підприємств, зниження інвестиційної привабливості українського ринку і брак обігових коштів диктують нові схеми роботи, але багато компаній не адаптувалися до нових умов ведення бізнесу, до зниження рентабельності у секторі кондиціонування. Такі компанії починають хаотичний пошук нових схем роботи і вдаються до демпінгу, що також погіршує ситуацію у висококонкурентному середовищі.
Ідентифікатор: 5598
Теплоізоляція