Ключова зміна, яку відзначають учасники ринку — це те, що споживач почав рахувати витрати на комунальні послуги. У зв’язку з цим інтерес зміщується в бік енергоефективного та економного обладнання. Наприклад, зростає попит на теплі водяні підлоги, конденсаційні котли, сонячні установки.
Відбувається перерозподіл ринку: одні компанії звужують профіль діяльності до єдиного ключового напрямку, інші розширюють діяльність за рахунок звільнених ніш.
Через зниження купівельної спроможності населення зростає попит на більш дешеву продукцію, але без втрати якості. У зв’язку з цим компанії почали здешевлювати вироблені товари і обладнання, розробляючи більш економні комплектуючі або застосовуючи нові матеріали — якісні, але з нижчою собівартістю. На думку фахівців, у найближчі кілька років ця тенденція збереже свою актуальність.
Всі опитані учасники ринку констатують зростання продажів за підсумками перших п’яти місяців 2016 року (порівняно з аналогічним періодом 2015 року) — у середньому від 10% до 40% в залежності від групи товарів.
Конкуренція на ринку посилюється, що позитивно позначається на результатах роботи: поліпшується сервіс, диверсифікується пропозиція, компанії прагнуть працювати якісно, оперативно реагуючи на нові потреби та побажання своєї цільової аудиторії.
З великою ймовірністю Україна повторить європейський сценарій: традиційні ринки потроху відійдуть у минуле, оскільки їм стає складно конкурувати з іншими каналами продажів — виробниками, супермаркетам, і професійними магазинами,
Змінюється підхід до роботи — багато компаній почали завчасно планувати діяльність і робити необхідні закупівлі продукції до початку сезону (зокрема, це стосується ринку інженерної сантехніки).
Загальний тренд — це віддалений доступ до управління технікою. Елементи "розумного будинку" активно впроваджуються в життя — дистанційний контроль за такими пристроями, як теплі підлоги, котли різних модифікацій тощо, дозволяє регулювати тепло в приміщенні через мобільні пристрої. Це один з важливих інструментів для підвищення енергоефективності житла, особливо в умовах зростання тарифів на комунальні послуги.

На ринку спостерігається два основних підходи у боротьбі компаній за клієнтів: одні намагаються оптимізувати виробництво продукції без шкоди для його ефективності і якості, не підвищуючи при цьому ціну, інші акцентуються на розширенні спектра сервісів та підтримці клієнтів.
Сучасний споживач прагне глибоко розібратися в питанні, щоб самостійно контролювати ситуацію (з покупкою обладнання, наприклад). Раніше такого завзяття вивчити питання, на думку фахівців, не спостерігалося.
Від 2016 року всі учасники ринку очікують помірного зростання, більше надій покладається вже на 2017 рік. У більш тривалій перспективі буде розвиватися сфера санації будівель — як для ОСББ, так і для власників приватних будинків.
Державна підтримка курсу на енергоефективність, стабільність валюти, відсутність політичних та економічних вибухів, загальне відчуття спокою на ринку — ті чинники, які лежать в основі очікуваного зростання продажів і розвитку малого та середнього бізнесу.
