FADO: з 24 товарних позицій до виходу на ринок ЄС

FADO: з 24 товарних позицій до виходу на ринок ЄС

Виграє той, хто дає клієнтові якість і додаткові послуги
 3 590

Про те, який сценарій розвитку сфери інженерної сантехніки є найбільш імовірним, що важливо покупцеві, які канали продажів ефективніші і чого не вистачає українському ринку, в інтерв’ю інтернет-виданню TRUBA.ua розповів Олексій Лукашкін, генеральний директор компанії FADO.



Олексій Лукашкін
Олексій Лукашкін,
генеральний директор компанії FADO

В яких напрямках розвивається компанія і до чого прагне?

— TRUBA.ua
Олексій Лукашкін:
В Україні ми працюємо через низку каналів продажів: традиційні ринки, дистриб’ютори, інтернет і великі будівельні супермаркети. Плануємо активно розвивати нову для нас сферу — об’єктні продажі.

Нещодавно було відкрито філію в Казахстані, де освоюємо ринок в декількох напрямках — забудовники, дистрибуція, інтернет-канали та супермаркети.

Плюс до всього зараз компанія перебуває на фінішній прямій виходу на європейський ринок. До цього кроку ми готувалися близько року, продукція пройшла всі необхідні випробування. Залишилося отримати документи — польські сертифікати — які дозволять продавати товари по всій Європі. У зв’язку з цим плануємо організувати власний логістичний центр (хаб), який буде покривати європейські продажі — товар буде напряму відправлятися з фабрик до єдиного складу для подальшої доставки по країнах ЄС.

За 6 років роботи на ринку ми встигли з маленької фірми вирости до масштабів середньої компанії, незважаючи на те, що нашими конкурентами в основному були філії іноземних компаній з напрацьованою підприємницької моделлю.

Починали ми з 24 товарних позиції, а зараз асортимент продукції складає близько 1,5 тис. найменувань. У нас українська амбітна, швидкозростаюча компанія.

Де розташовані виробничі потужності компанії?

— TRUBA.ua
Олексій Лукашкін:
Виробництво знаходиться в Європі і Азії. Ми співпрацюємо з вузькоспеціалізованими фабриками. Електроніку замовляємо в Німеччині, редуктори тиску — в Італії. Також працюємо з заводами зі Швейцарії, Іспанії, Бельгії. Є позиції, які замовляємо в Китаї на фабриках, орієнтованих на європейський ринок.

Які ключові тенденції ринку запірної арматури можете назвати?

— TRUBA.ua
Олексій Лукашкін:
Вважаю, що в Україні повториться європейський сценарій. Буде скорочуватися частка традиційних ринків, які не можуть надавати додаткові послуги на відміну від таких каналів продажів, як виробники, супермаркети, інтернет-канали та професійні магазини, що пропонують певний сервіс для інсталяторів, проектантів, забудовників та інших будівельних компаній.

Що Ви маєте на увазі під інтернет-каналами?

— TRUBA.ua
Олексій Лукашкін:
Це будівельні онлайн-майданчики, де розміщується інформація про продукцію, локальні інтернет-магазини. Інженерна сантехніка — товар технічний, його складно продавати. Якщо у людини є чітке розуміння того, що він хоче купити, він часто звертається до інтернету. Також це продиктовано бажанням заощадити. Якщо буде розвиватися країна, а з нею і можливості виробника, інтерес клієнта сфокусується на сервісі — його будуть переважно цікавити комплексне рішення, ціна і гарантія. В Європі розвинений саме такий підхід, при чому обов’язкова наявність ліцензій виключає ризик скористатися послугами недосвідчених інсталяторів. В Україні поки немає таких правил гри.

"По відношенню до минулого року у нас спостерігається зростання продажів на рівні 20%"

Олексій Лукашкін, генеральний директор компанії FADO

Які новинки представляєте на виставці "Аква-Терм Київ 2016"?

— TRUBA.ua
Олексій Лукашкін:
Новинки у нас є щороку. Це в основному супутні бренди — радіатори, системи каналізації та інше. Усередині ТМ FADO ряд товарних позицій були покращені, є нові серії кранів, додаємо електроніку.

Чи відчувається вплив енергоефективних тенденцій?

— TRUBA.ua
Олексій Лукашкін:
Істотних змін ми не відчуваємо. Наша продукція використовується як у традиційній системі опалення і водопостачання, так і у системі опалення твердопаливним котлом, тепловим насосом, за допомогою сонячної енергії.

Зростає попит на теплі підлоги як більш комфортну і економічну систему обігріву приміщень, що візуально не впливає на інтер’єр і рівномірно розподіляє температуру по приміщенню. Люди все частіше схиляються до застосування таких систем при новому будівництві або реконструкції.

Як оцінюєте перспективи розвитку ринку в цьому сезоні?

— TRUBA.ua
Олексій Лукашкін:
Позитивно. Радує, що ми пройшли дно, встановився стабільний курс валюти. Зараз ринок більш спокійний, ніж раніше. По відношенню до минулого року у нас спостерігається зростання продажів на рівні 20%.

Дуже возитивне враження справила виставка («Аква-Терм Київ 2016», — прим. ред.) та активність на ній.

Чи змінився портрет основного споживача?

— TRUBA.ua
Олексій Лукашкін:
Дуже змінився. Споживач прагне знати більше, перевіряти і контролювати ситуацію, чого раніше не спостерігалося. Частково замовник перейшов в більш низький ціновий сегмент у зв’язку з невисокою купівельною спроможністю.

Посилилася конкуренція між гравцями, покращився сервіс. Зараз не можна повільно або погано працювати. Це здорові симптоми, які позитивно позначаються на розвитку ринку: малий бізнес хоче рости, великий не хоче втрачати позиції, йде постійна боротьба.

Які Ваші побажання щодо розвитку ринку?

— TRUBA.ua
Олексій Лукашкін:
Хотілося б, щоб ринок розвивався і ріс професійно. Якість продукції та послуг — головне для споживача. Тут мова йде про комфорт самого процесу покупки і ризик високих втрат у разі, якщо встановити низькопробну сантехніку, поломка якої може привести до повторного ремонту. А довіру споживачів можна заслужити тільки часом.
Знайдіть всі свої архітектурні рішення через TRUBA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.

Нове та найкраще

Aquatherm Kyiv 2024